יום שני, 16 במאי 2011

שאטר איילנד / Shutter Island - סרט המתח שישגע אתכם!

הסרט "שאטר איילנד" (באנגלית "Shutter Island") הינו מותחן פסיכולוגי בבימויו של מרטין סקורסזה ובכיכובו של השחקן הנודע ליאונרדו דיקפריו. כמו כן, הסרט מבוסס על ספרו של הסופר דניס להאן אשר יצא לאור בשנת 2003. שאטר איילנד הינו אי קטן ומבודד אשר מאכלס בתוכו בית חולים לרוצחים פסיכוטים וחולי נפש. לאחר אירועי רצח מזעזעים והעלמויות מסתוריות מגיעים זוג בלשים לחקור את המקרים הללו. מה יהיה באי המסתורי? כיצד צמד הבלשים יפתרו את התעלומה? כל זאת ועוד בסיקור הבא.
-
---------------------------------------
-

-
שם הסרט: שאטר איילנד / Shutter Island.
תאריך יציאה: פברואר 2010.
ז'אנר: מתח.
אורך הסרט: כ-148 דקות.
במאי: מרטין סקורסזה.
-
---------------------------------------
-
עלילת הסרט מתרחשת בשנת 1954 בשיאה של "המלחמה הקרה" בין מדינות המערב למדינות המזרח. זוג בלשים אמריקאים - טדי דניאלס (ליאונרדו דיקפריו) וצ'אק יול (מארק רפאלו) מגיעים לאי שאטר איילנד במטרה עיקרית אחת: לחקור את העלמותה המסתורית של אחת החולות בבית החולים הפסיכיאטרי "אשקליף". רוצחת פסיכוטית וחולת נפש נעלמה מחדרה המבודד בבית החולים, אשר נמצא על אי מבודד באמצע האוקיינוס. צמד הבלשים - טדי וצ'אק, מוקפים ברוצחים מסוכנים וחסרי מצפון, אשר מכניסים את השניים להרגשה מוזרה של חשדות ואף הרגשת אובססיה. בנוסף לכך, האווירה במקום מכניסה אותם לעולם שלא הכירו לפני כן - עולם של אלימות וסבל.
-

צמד הבלשים - טדי דניאלס וצ'אק יול.
-
טדי וצ'אק מנסים להתקדם ככל שניתן לפיתרון תעלומת "הרוצחת הנעלמת". ככל שהשניים מתקדמים בחקירתם, הם נכנסים עמוק יותר אל עולם של פחד ומרירות אשר נמצא בין כותלי בית החולים. הסערה החלה, הוריקן משתולל מעל האי הנידח שאטר איילנד ועדיין ולא נמצא פיתרון לתעלומה שמעסיקה את כולם. עם התחזקות הסערה, מגלים הבלשים תגליות חדשות אשר מקרבות אותם לפיתרון התעלומה המסתורית. טדי וצ'אק מגלים כי בית החולים "אשקליף" אינו רק בית חולים לאנשים חולי נפש, אלא בית חולים אשר בנוסף מפעיל ניסויים רפואיים אסורים, מבצעים שטיפות מוח לחולי הנפש ואף מסתיר אגפים סודיים אשר מפרידים את המציאות הכואבת של החולים לעולם החיצוני והרגוע. מהם האירועים אשר צפויים לצמד הבלשים? מהן התגליות אשר יגלו? מה יעלה בגורלו של בית החולים? כדי לדעת פרטים אלה עליכם לצפות בסרט.
-

הבלשים בפגישה עם מנהל בית החולים והפסיכיאטר הראשי.
-
"שאטר איילנד" הינו סרט מותח במיוחד אשר יכניס את הצופים בו אל תוך עולמם של צמד הבלשים טדי וצ'אק ובנוסף לכך, אל תוך בית החולים המסתורי. האווירה החשוכה והמאיימת בסרט תביא את הצופים לרגעי פחד מסויימים אשר יתגברו עם התקדמותם של הבלשים למציאת הפיתרון. תסריט מעולה, אלמנטים מציאותיים במיוחד ושחקנים מדהימים אשר מציגים את הסרט בצורה הטובה ביותר. "שאטר איילנד" הוא בהחלט סרט ששווה לראות.

קישור לצפייה ישירה: http://www.megavideo.com/?v=1MQEUY30