יום שני, 16 במאי 2011

התנגשות הטיטאנים / Clash of the Titans - הפנטזיה יוצאת ממסכי הקולנוע!

"התנגשות הטיטאנים" (באנגלית: "Clash of the Titans") הינו סרט פנטזיה והרפתקאות, אשר בויים על ידי הבמאי הצעיר והמצליח לואיס לטייר. עם אפשרויות צפייה רבות והמון אלמנטים חדשניים, יכניס הסרט את הצופים אל עולם מלא הרפתקאות ואתגרים מהמיתולוגיה היוונית. כנסו לעולמו של פרסאוס במאבק חד פעמי נגד אלים, מפלצות ויצורים. מדוע נלחם פרסאוס? מה יעלה בגורלו ומיהם היצורים אותם יפגוש? כדי לגלות פרטים אלו, קראו את הסיקור הבא.

------------------------------------------------


שם הסרט: התנגשות הטיטאנים / Clash of the Titans.
במאי: לואיס לטייר.
ז'אנר: פנטזיה והרפתקאות.
תאריך יציאה: אפריל 2010.
אורך זמן: 118 דקות צפייה.

------------------------------------------------

"התנגשות הטיטאנים" הינו סרט פנטזיה והרפתקאות, אשר יכניס את הצופים אל עולמו של פירסאוס, אדם מתקופת המיתולוגיה, שהיה עד לטביעתם של בני משפחתו המאמצת. פירסאוס הגיע לידי משפחתו החדשה עוד בהיותו תינוק קטן. אביו המאמץ - דיקטיס, מצא אותו בארון שנסחף על פני המים וכשראה אותו לראשונה, החליט לאמץ אותו. כשגדל, הפך פירסאוס לדייג בדיוק כמו אביו המאמץ וללא כל ידע על עברו, החל פירסאוס את החיים במשפחתו החדשה. בדומה לרוב הסרטים מהז'אנר, הטרגדיה לא איחרה לבוא ולאחר ששטו בני המשפחה לאורך חופי היבשת, הוטבעה הספינה וזאת כאשר בני המשפחה נמצאים בתוכה. פירסאוס חסר האונים ניסה להציל את משפחתו, אך למרות זאת, כל מאמציו היו לשווא. המוות של בני המשפחה לא נעשה באופן מקרי או כדרך הטבע, אלא נעשה על ידי התערבות עליונה של אל השאול האדס, אשר עשה את המעשה כדי להכריז מלחמה, שבה בני האנוש יילחמו נגד האלים. פירסאוס, שאיבד את בני משפחתו, מחליט לעבור לעיר יוונית העונה לשם ארגוס וזאת על-מנת למצוא מקלט מהאסון שארע במשפחתו. הוא מופתע לגלות כי האדס הגיע עם מעשיו הרעים גם לארגוס, שם הוא מכריח את המלך והמלכה להקריב את בתם, הנסיכה אנדרומדה, למפלצת הים שנמצאת ברשותו.


פירסאוס אוחז בחרב ומגן וזאת כאשר הוא נמצא תחת התקפה.

לאחר המוות הכואב של בני משפחתו והאירוע המצער בעיר ארגוס, מוצא פירסאוס הזדמנות להוביל את המאבק נגד האלים, המפלצות והיצורים, אך בעיקר את המאבק נגד האדס המרושע. ממלכת ארגוס מחליטה להוציא קבוצה של לוחמים אמיצים ונחושים בדעתם וזאת על-מנת לצאת למסע שכולו קרבות, סכנות ואתגרים יוצאי דופן נגד אל השאול - האדס ומפלצותיו. בהמשך העלילה מגלה פירסאוס כי הוא בנו של זאוס, האל הנודע והמכובד ביותר במיתולוגיה היוונית. דראקו, אחד הלוחמים המנוסים והאמיצים שנבחרו ללחום נגד אל השאול, מגלה את סיפורו האישי של פירסאוס ולאורך כל מסעם יחד, מנסה לשכנע את פירסאוס לנצל את כוחותיו הבלתי אנושיים למען הקבוצה ולמען נקמתו האישית. מעשיו של האדס וכל פעולותיו האכזריות לא נעשו לשווא וכמו תמיד, יש מניע שגורם לאירועים הללו לקרות. האדס מעוניין בכוחו של זאוס ולכן מתחיל בפעולות לכיבוש עוצמתו ושליטתו, כל זאת במטרה להפוך לאל החזק ביותר אי-פעם. פירסאוס מגלה את מזימתו של האדס ומחליט לצאת למסע מסוכן במיוחד, בו יילחמו בני אדם פשוטים וחסרי כוחות, נגד מפלצות ואלים, שבראשם עומד האדס. מה יעלה בגורלם של הלוחמים האמיצים? האם יצליח האדס במשימתו? מה יעלה בגורלו של פירסאוס? כדי לגלות פרטים אלו ועוד, עליכם לצפות בסרט!


קבוצת הלוחמים ממלכת ארגוס, כאשר בראשם נמצא פירסאוס.

"התנגשות הטיטאנים" - עוד סרט הרפתקאות ופנטזיה יוצא לאקרנים ובדומה למספר רב של סרטים אחרים מהז'אנר, גם הוא מביא איתו המון מחלוקות ואף המון חילוקי דעות. עוד לפני יציאת הסרט לבתי הקולנוע, נראה כי הוא צפוי להיות ממובילי הסרטים של תקופה הנוכחית בטבלאות של מכירות הכרטיסים, אך היו רבים שחלקו על עתידו המזהיר של הסרט. חווית הצפייה התלת-מימדית (3D) לא פסחה גם על הסרט הזה ובדומה להמון סרטים אחרים מהתקופה האחרונה, גם בסרט זה ניתן לצפות עם משקפי התלת-מימד, דבר שיעצים בצורה משמעותית את ההנאה של הצופה בעת הצפייה. למרות האפקטים המדהימים וההשקעה הרבה, ניתן לראות כי ישנה תחושת פיספוס בקרב צוות ההפקה וזאת בשל הביקורות השליליות שקיבל הסרט עוד בתחילת דרכו. עלילת הסרט לא סיפקה את רצונם של הצופים והמבקרים, דבר שהביא להפסדים רבים במכירות הכרטיסים בעולם כולו. מבחינת הסאונד ניתן לומר כי ישנה השקעה רבה, שבאה לידי ביטוי בזמן סצנות האקשן והפעולה המוצגות בסרט. בניגוד לסרטים אחרים המוצגים בתלת-מימד, חווית הצפייה בסרט החדש אכזבה במקצת את הצופים. למרות הביקורות השליליות, ניתן לראות כי הסרט אכן מצליח מבחינת צפיות, אך עם זאת, עם השקעה כזו בהחלט ניתן להשיג יותר. הקש ששבר את גב הגמל או הסרט שישבור את כל הקופות? רק הזמן יענה על השאלה, אך בינתיים ניתן לומר כי "התנגשות הטיטאנים", הוא בהחלט סרט שכדאי לצפות בו.

קישור לצפייה ישירה: http://www.megavideo.com/?v=557FG41H