יום ראשון, 15 במאי 2011

דמדומים 2 \New Moon



New Moon
ז'אנר: אימה, דרמה, מתח, פנטזיה, רומנטיקה.
אורך: 130 דקות.
במאי: כריס וייץ.
שחקנים: כריס וייץ, פאול וויטץ', טיילור לוטנר, קריסטן סטיוארט.
עלילית דמדומים 2:
ביום הולדתה-18 של בלה סוון, עורכים לה אדוארד קאלן, הערפד שהיא אוהבת, ומשפחתו מסיבת יום הולדת. בזמן פתיחת המתנה, היא נחתכת מהעטיפה, מה שגורם לאחיו המאומץ של אדוארד, ג'ספר הייל, לרצות ולהרוג אותה הוא תוקף אותה ואדוארד מגן עליה ופוגע בה.לאחר התקרית מחליט אדוארד לסיים את הזוגיות שלו עם בלה וכשהוא אומר לה שהוא לא אוהב אותה, והקאלנים עוזבים את פורקס. צעד זה הופך את בלה לשבורת לב ומדוכאת.
בחודשים לאחר מכן, בלה מעמיקה את הקשר שלה עם ג'ייקוב בלאק, חבר הילדות שלה,שמקל את כאבה על עזיבתו של אדוארד. בלה מחפשת אחרי אתגר וסכנה, למשל ברכיבה על אופנועים, משום שכך היא "שומעת" את קולו של אדוארד בראשה, גייקוב מלמד אותה לרכב על אופנועים ובהמשך כשהצורך ב"אקשן" גובר היא מבקשת מג'ייקוב שילמד אותה קפיצת צוקים. מאוחר יותר מגלה בלה שג'ייקוב הוא אדם זאב, וחבריו ללהקה והוא מגנים עליה מהערפדים לורנט וויקטוריה, ערפדה שמנסה לנקום את מותו של בן זוגה ג'יימס על ידי משפחת קאלן בדמדומים.
אליס קאלן, אחות מאומצת נוספת של אדוארד בעלת יכולות חיזוי רואה את בלה קופצת מצוק ומפרשת את הקפיצה כהתאבדות (היא ניסתה את הספורט "קפיצת צוקים" ומכאן אדוארד מאמין שבלה התאבדה. מוטרד מהתאבדותה כביכול של אהבתו, הוא טס לאיטליה על מנת להתגרות בוולטורי, משפחת אצולה של ערפדים שמסוגלת להורגו. אליס ובלה יוצאות לאיטליה על מנת להציל את אדוארד, ומגיעות בזמן כדי לעצור אותו מחשיפת זהותו הערפדית מול קהל אנושי אך לא לפי שהוולטורי מגיעים אליהם ותופסים אותם. לפני עזיבתם את איטליה, מציגים הוולטורי תנאי למשפחת קאלן: בלה, האדם היחידי שיודע על קיומם של ערפדים, מוכרחה או למות, או להפוך לערפד בעצמה.
כשחוזרת המשפחה לפורקס, אדוארד מספר לבלה שתמיד אהב אותה, וששיקר ועזב את פורקס רק כדי להגן עליה היא סולחת לו ובמקביל מספרת לג'ייקוב שתמיד תאהב אותו אבל בתור ידיד ולא בתור אהוב. הקאלנים מכריעים בהצבעה על הפיכתה בעתיד של בלה לערפדה, למרות התנגדותו של אדוארד. בסופו של דבר, מציע אדוארד לבלה שתי אפשרויות: הראשונה, קארלייל, אב המשפחה, ישנה אותה לאחר סיום לימודיה, ושנייה, שהוא בעצמו יעשה זאת, אם היא תתחתן איתו.


דמויות דמדומים 2:
אדוארד קאלן (רוברט פטינסון) - ערפד בן 108 אך, פיזית, נשאר כבן 17. יש לו את היכולת לקרוא את מחשבותיהם של האנשים, יחד עם מהירות וחוזק על טבעיים. לאדוארד ארבעה אחים ערפדים מאומצים- אליס, ג'ספר, רוזלי ואמט. הוריו המאמצים הם קארלייל ואסמה.
איזבלה 'בלה' סוון (קריסטן סטיוארט) - נערה בת 18 ואהובתו האנושית של אדוארד.
אליס קאלן (אשלי גרין) - אחותו הערפדה המאומצת של אדוארד וחברתה הטובה של בלה. בעלה הוא ג'ספר. לאליס ישנה היכולת המיוחדת לראות חזיונות סובייקטיבים של העתיד, על פי החלטות שאנשים לוקחים.
אמט קאלן (קלאן לוטז) - האח המאומץ של אדוארד ובן זוגה של רוזלי. לאמט אין לכאורה יכולת מיוחדת, אך הוא הערפד החזק ביותר מבחינה פיזית מבין הקאלנים.
רוזלי הייל (ניקי ריד) - בת זוגו של אמט. מתוארת כיצור היפה ביותר בעולם, אפילו בקרב הערפדים.
ג'ספר הייל (ג'קסון רתבון) - בן זוגה של אליס. ג'ספר הוא הערפד החדש ביותר במשפחה, ולכן מתקשה לשלוט בצמאונו. יש לו יכולת לשלוט ברגשותיהם של אנשים.
קארלייל קאלן (פיטר פאצ'ינלי) - ערפד כבן 300 (דמותו הפיזית בשנות ה-20 המאוחרות שלו) והמבוגר מבין הקאלנים. אביהם המאמץ של אדוארד, אליס, ג'ספר, רוזלי ואמט. בעלה של אסמה ודמות האב והמנהיג של בני המשפחה.
אסמה קאלן (אליזבת רייזר) - אשתו של קארלייל. אסמה היא דמות האם במשפחה ומביאה איתה המון חמלה.
ג'ייקוב בלאק (טיילור לאוטנר) - חבר ילדות של בלה וחבר בשבט קוויליוט. בירח חדש, דמותו של ג'ייקוב מתפתחת ונעשית דמות מפתח עם התקרבותו לבלה והשתנותו לאיש זאב.

קישור לצפייה ישירה עם תרגום: