יום שבת, 14 במאי 2011

אל תלחצי אני בדרך\ Due date

''אל תלחצי אני בדרך'', (באנגלית: ''Due date''), הינו סרט שבויים על-ידי טוד פיליפס. הסרט מגולל את סיפורו של איש עסקים
לחוץ הנאלץ לתפוס טרמפ עם גבר לא יציב בנפשו השואף להיות שחקן, כדי להגיע בזמן להולדת בנו. הסרט צולם בשנת 2010, והיה מועמד לפרס ''סרט הקומדיה הטוב ביותר''. הסרט נעשה בתקציב של כ-$65,000,000 והכניס כ-$100,448,000 רוצים לדעת עוד על הסרט? קראו את הסיקור!

----------------

שם הסרט: ''אל תלחצי אני בדרך'' / ''Due date''.
שפה: אנגלית.
ז'אנר: קומדיה.
אורך הסרט: 95 דק'.
שנת יציאה: 2010.
במאי: טוד פיליפס.
שחקנים: רוברט דאוני ג'וניור, זאק גליפיאנקיס, מיכאלה מונגן, ג'יימי פוקס.

---------------

הסרט ''אל תלחצי אני בדרך'' הינו סרט קומדיה בבימויו של טוד פיליפס. הסרט עוקב אחרי פיטר היימן (רוברט דאוני ג'וניור), שמצפה לבן בכור שאמור להיוולד בכל יום. הוא ממהר לתפוס טיסה מאטלנטה חזרה הביתה, ללוס אנג'לס, כדי להיות לצד אשתו שרה (מיכאלה מונגן) ברגע המרגש. אך כל תוכניותיו יורדות לטמיון בעקבות מפגש מקרי עם השחקן השאפתן ומגנט האסונות אית'ן טרמבליי (זאק גליפיאנקיס). הפגישה מביאה לכך ששניהם מורדים מהטיסה ונכנסים לרשימה שחורה. הבעיה היא, שהמטען של פיטר יחד עם הארנק שלו ותעודת הזהות ממריאים בלעדיו. פיטר נאלץ לתפוס טרמפ יחד עם אית'ן והכלב שלו.


פיטר (מימין) ואית'ן (משמאל).

עלילת הסרט מתרחשת באטלנטה, שם אנו עוקבים אחרי בחור בשם פיטר היימן, איש עסקים אשר בסך הכל רוצה לתפוס טיסה בחזרה ללוס אנג'לס, כדי לחוות את לידת בנו. אך בדרך לשדה התעופה הוא חווה תאונה קטנה במונית, כאשר בחור צעיר התנגש בדלת המונית. לאחר שנהג המונית והנהג הצעיר התווכחו, פיטר נפגש עם חברו של הנהג הצעיר, אית'ן טרמבליי. אית'ן שאל את פיטר כמה שאלות כגון ''אתה בסדר?'' ''נפגעת?'' וכו'. פיטר הוא לא טיפוס של אנשים ולכן לא ענה לאית'ן בצורה רצינית, והלך לכיוון שדה התעופה. לאחר שנכנס אל המטוס והתיישב במושבו, אותו הבחור, אית'ן, הגיע לאותו המטוס. נודע לפיטר שהשניים התחלפו בתיקים, ובתיקו של אית'ן היה מריחואנה. השניים נאסרו לטוס ובכך התחילו מסע יחד חזרה ללוס אנג'לס.


אית'ן עם כלבו, סאני.

לאחר אירועי המטוס, אית'ן הציע לפיטר להצטרף אליו למסע בדרך ללוס אנג'לס. פיטר בלית ברירה הסכים להצעה והצטרף לאית'ן. אית'ן התחיל לשאול את פיטר שאלות כגון: ''יש לך כלב?'', ''מה הצבע האהוב עלייך?'' ועוד. כפי שנאמר, פיטר הוא בחור רציני, וענה לאית'ן בצורה מזלזלת לשאלותיו. השניים נסעו יחדיו לסופר כדי לקנות בכסף הקטן שנותר להם קצת חטיפים ושתיה. לאחר שאכלו, השניים החליטו לישון במכוניתם בלילה, ולמחרת לנסוע כל היום עד ללוס אנג'לס. הלילה עבר, ואית'ן הלך למקלחות שהיו בשירותי הסופר. פיטר התעורר, הוציא את כל חפציו של אית'ן ממכוניתו, ונטש אותו. דקות ספורות לאחר שנסע, פיטר הבחין בקופסת קפה, שם אית'ן הסביר לו שנמצא עפר אביו, אשר נפטר כמה שנים לפני כן. פיטר הרגיש את הצער של אית'ן, וחזר אליו לאחר שקנה עוד חטיפים והסביר לאית'ן שפשוט הלך לקנות משהו. אית'ן חשב שהוא דובר אמת, והשניים המשיכו לדרכם בדרך ללוס אנג'לס. בדרך הם חוו חוויות בלתי נשכחות, ובהחלט יש לפיטר מה לספר לבנו בעתיד.


פיטר, אית'ן וסאני במכונית.


לסיכום, ניתן לומר שהסרט ''אל תלחצי אני בדרך'' או בלועזית ''Due date'' הוא סרט מצחיק מאוד. כבר מתחילת הסרט רותקתי למסך ונהניתי מכל רגע בסרט הזה. בסרט משחקים שחקנים מפורסמים כגון רוברט דאוני ג'וניור, זאק גליפיאנקיס, מיכאלה מונגן, ג'יימי פוקס ועוד. הסרט השיג ביקורות חיוביות מצד המבקרים, ואף זכה לציון גבוה באתר ''IMDB'' יחסית לסרט קומדיה - 6.8. אחרי הסיקור הזה, אתם עדיין מתלבטים האם לצפות בסרט? רוצו לראות אותו!

קישור לצפייה ישירה עם תרגום: