יום שבת, 14 במאי 2011

פעילות על טבעית Pranormal Activity 2 \2

"פעילות על טבעית 2" (באנגלית: "Pranormal Activity 2") הינו סרט המשך לסרט האימה "פעילות על טבעית 2". הסרט יפתור לכל מי שחיכה עוד מהסרט הראשון את כל סימני השאלה הלא פתורים, למה השד רדף דווקא את קיטי? האם הוא רדף את קיטי? מה קרה למיקה והאם הוא ימות? פשוט כל שאלה שעלתה לכם. לאלו מבנינו שחשבו שאם זה סרט המשך אז מה כבר יכול להיות מפחיד - טעיתם, הוא הרבה יותר מפחיד מהסרט הקודם, אך עם זאת מרתק עוד יותר. רוצים לדעת מה יקרה בסרט? האם הוא מומלץ? קראו סיקור זה!

-----------



שם הסרט:
"פעילות על טבעית 2".
שפה: אנגלית.
ז'אנר: אימה, מתח.
אורך הסרט: 91 דקות.
שנת יציאה: 2010.
-----------

"פעילות על טבעית 2" (באנגלית: "Pranormal Activity 2") הינו סרט אימה אשר מתפקד כסרט המשך לסרט הראשון "פעילות על טבעית". בסרט הראשון, כולנו נוכחנו לגלות עד כמה קצת אפקטים של מצלמה וטיפה צעקות יכולים להיות מפחידים, בסרט השני אנחנו נבין שהסרט הראשון היה רק קמצוץ של פחד. בסרט תמצאו את מיטב השחקנים, חלקם מהסרט הקודם וחלקם חדשים, כאשר גם את הסרט הזה תוביל קייטי פדרסון. הסרט הראשון הסתיים כאשר מיקה (חברה של קיטי) נהרג על-ידי קיטי מכיוון שהייתה אחוזת דיבוק. בסרט השני בסדרה, כל סימני השאלה שעלו לנו יפתרו: למה השד רדף דווקא את קייטי? האם הוא באמת רדף את קיטי? האם מיקה מת? מה קרה לקיטי? ועוד.

בתמונה ניתן לראות את קיטי עם השד בתוכה.

בסרט ההמשך ל-"פעילות על טבעית", אנחנו נחזור חודשיים בזמן לפני רצח מיקה. הסרט מתחיל כאשר מוצגים בפנינו משפחתה של קייטי, אחותה כריסטי, גיסה ושני האחיינים שלה, האנטר ואחיינית נוספת. המשפחה, נראת לכאורה משפחה מאושרת, עם עוזרת האחראית על משק הבית שלהם שמנקה, מכינה לאכול ובעיקר מתעסקת בגירוש שדים ורוחות רעות. בדקות הראשונות של הסרט מספרים לנו מעט על המשפחה. העלילה מתחילה להתפתח כאשר גיסה של קייטי מחליט לפטר את העוזרת שלהם עקב כך שהיא מתעסקת לטענתו במוצרי פולחן לגירוש שדים שמשרים אווירה לא טובה בבית ופוגעים בתינוק האנטר. כאשר העוזרת עוזבת הפעילויות העל טבעיות מתחילות להתרחש, בהתחלה הפעילות מאוד חלשה ונסתרת מעיני בני המשפחה. בדיוק כמו בסרט הראשון.

בתמונה אנו רואים את האנטר, כאשר הוא שומע שמשהו מתרחש.

בלילות הבאים, הפעילות מתחזקת ולאט לאט יותר בני משפחה שמים לב לכך, תחילה כריסטי ולאחר מכן ביתם, הן שמות לב שדברים זזים ללא ידיעתן, נשמעים רעשים מוזרים בבית ובעיקר בלילה, כמובן שבעלה של כריסטי לא מאמין להם והם מחליטים להתקין בבית מצלמות במעגל סגור. כאשר הם מסתכלים במצלמות הם רואים איך במשך כל הלילות הדלתות זזות, רהיטים נופלים והם שומעים שוב את הרעשים המוזרים, הם כבר מבינים שמשהו לא טוב מתרחש. כריסטי שבנתיים נזכרת בילדותה, כיצד רדף השד אותה ואת קיטי, רוצה להניח לזה ולהתעסק בזה כמה שפחות. ביתם, לא מוכנה להפסיק להתעסק במתרחש והיא חוקרת וחוקרת את הנושא עד שהיא מגלה שסבתא רבה של סבתא רבה שלהם חתמה הסכם עם שד בתמורה לעושרה הכלכלי, כאשר יוולד בן במשפחה הוא יהיה שייך לשד.

קיטי לפני סוף הסרט עם השד בתוכה, הגיעה לחטוף את האנטר.

השד, שעוקב אחר המשפחה במשך דורות, מחכה לרגע שיוולד בן, הבן הוא האנטר. השד מתחיל לרדוף את האנטר, הוא מגיע אליו בלילה, כאשר בני הבית מסתובבים הוא מתחיל להפיל דברים, להפחיד אותם ולהבהיל אותם. בהמשך הסרט, השד מתחזק וניזון מהפחד והאימה שלהם והוא מתחיל לגרום לדברים הרבה יותר מסוכנים ורעים להתרחש, הוא מפיל אותם במדרגות, נושך אותם, תופס אותם ועוד. בעלה של כריסטי, מבין שלא נותר דבר לעשות והוא מתקשר אל עוזרת הבית שלהם ומבקש ממנה לחזור אל ביתם ולגרש את השד, היא מסבירה לו שהשד חזק מדי, כלומר היא אינה יכולה לגרש אותו, אבל היא יכולה להעביר את הקללה מהאנטר לאדם אחר, אך חייב שהאדם הזה יהיה בן משפחה, ובהמשך נגלה שהאב בחר בקיטי ללא ידיעת אחותה.

קיטי ומיקה מבוהלים מהרעשים המוזרים בבית.

לסיכום, ניתן לומר שהסרט "פעילות על טבעית 2" הוא אחד מסרטי ההמשך הטובים ביותר שנוצרו אי פעם. הסרט, לכאורה נשמע לא מפחיד ונשמע דיי עלוב לאור הנתונים הלא מזהירים של צילום במצלמה ביתית, אך הוא טומן בתוכו סרט מרתק ומעניין שמומלץ במיוחד לאוהבי סרטי האימה וסרטי הפחד. אם חשבתם לרגע ששדים ודלתות שנפתחות ונסגרות לא מפחידים אתכם, אז תחשבו שוב, כי לאחר הצפייה בסרט אתם תבינו עד כמה, כמה אפקטים של מצלמה יכולים להיות מפחידים. כמו כן, אני אישית ממליץ לכולם לבקר באחד מבתי הקולנוע ולצפות בסרט שישאיר אתכם פעורי פה ומצפים לסרט השלישי בסדרה שייצא בסוף שנת 2011. מומלץ להכין את עצמכם לפחד מראש, צפייה מהנה!

 קישור לצפייה ישירה עם תרגום: