יום שבת, 14 במאי 2011

127 שעות - תודיעו למישהו לפני שאתם יוצא לטיול

''127 שעות'' (באנגלית: ''127 Hours'') הינו סרט דרמה שבויים על-ידי דני בויל. הסרט מגולל את סיפורו של אהרון ראלסטון, מטפס הרים צעיר, מקצוען והרפתקן, שזרועו נלכדת בקניון מבודד בלב מדבר יוטה, ונאלץ להסתדר חמישה ימים עם מעט אוכל, מעט מים, אך הדבר שהכי זקוק לו, ללא נפש חיה. הסרט צולם בשנת 2010 בתקציב של כ-$18,000,000, והכניס כ-21,129,100$. רוצים לדעת עוד על הסרט? קראו את הסיקור!

--------------


שם הסרט: ''127 שעות'' / ''127 Hours''.
שפה: אנגלית.
ז'אנר: דרמה.
אורך הסרט: 94 דקות.
שנת יציאה: 2010.
במאי: דני בויל.
שחקנים: ג'יימס פרנקו, טריט וויליאמס, אמבר טמבלין, קאתי מארה וליזי קפלן.
------------------------

הסרט ''127 שעות'' הינו סרט דרמה בבימויו של דני בויל. הסרט עוקב אחרי סיפורו האמיתי של אהרון ראלסטון, מטפס הרים שיוצא לטייל בהרי הרוקי בקולוראדו. לאחר תאונה הוא מוצא את עצמו לכוד כאשר ידו נתפסת מתחת לאבן גדולה באזור שומם ומרוחק מכל נפש. במשך חמישה ימים הוא בוחן את חייו ושורד את איתני הטבע כדי לגלות את הכוחות שבו, על-מנת לחלץ את עצמו בכל מחיר. לטפס על קיר אבנים ולצעוד 14 קילומטר עד שיינצל. זה סיפור מרתק שנותן לקהל לחוות מסע שיגלה להם מה אנחנו יכולים לעשות כאשר אנחנו בוחרים בחיים.


אהרון ראלסטון.

עלילת הסרט מתרחשת בהרי הרוקי בקולוראדו, שם אנו עוקבים אחרי בחור בשם אהרון ראלסטון, הרפתקן אשר יצא לטייל בהרי הרוקי ללא ידיעה של חבריו או נפש מבני משפחתו. אהרון נסע על אופניו והגיע למקום מוסתר, שם אהרון נכנס בזהירות כדי לא ליפול עם האבנים. אך כנראה שאהרון לא היה זהיר, אהרון נפל למטה ביחד עם אבן ענקית אשר נפלה על ידו, ולא היה יכול להזיזה. אהרון ניסה כל דבר אפשרי במשך חמישה ימים (127 שעות) עם מעט מאוד מזון ונוזל, ושם אהרון חושב על עצמו, חבריו, ומשפחתו היקרה לו יותר מכל.


אהרון עם האבן על ידו.

הסרט מתחיל כאשר אנו רואים בחור צעיר בשם אהרון ראלסטון, לא משיב לטלפון מאמו אשר דואגת לשלומו ורוצה שישיב לה, ויוצא החוצה למכוניתו. אהרון לא סיפר לחבריו ולמשפחתו שיצא לטיול בהרי הרוקי שבקולוראדו, אסף את כל חפציו, ונסע לכיוון המדבר. כאשר אהרון הגיע, אפשר לראות אותו שמח, רוכב על אופניו, מקים אוהל ולגמרי לבדו. באמצע הטיול אהרון פגש שתי בחורות אשר הדריך אותן ונהנה איתן מאוד. לפני שנפרדו, הם קבעו שיפגשו שוב במסיבה, ונפרדו לשלום. אהרון המשיך לטייל במדבר, ונתקל במנהרה חשוכה ומסתורית. אהרון נכנס לתוכה בזהירות, אך נפל ביחד עם אבן ענקית. האבן נחתה על ידו של אהרון, ולא הצליח להזיזה. במשך דקות רבות אהרון קרא לעזרתן של שתי הבחורות אשר פגש, אך הן לא היו בקרבתו. אהרון ניסה כל דבר כדי להזיז את האבן, אך לא הצליח. לאהרון היה בקבוק קטן של מים ומעט מאוד אוכל. במשך כמה ימים בהם אהרון היה במנהרה כאשר האבן מונחת על ידו, אהרון חשב על משפחתו וחבריו אשר לא סיפר להם שיצא לטיול ובמיוחד על אמו, אשר לא השיב לה לפני שיצא לטיול. האם אהרון יצליח לצאת מן המנהרה בחיים, ויראה שוב את משפחתו וחבריו האהובים?


אהרון עם שתי הבנות אשר פגש בטיול.

לסיכום, ניתן לומר שהסרט ''127 שעות'' / 127 Hours'' הוא פשוט סרט מרגש אשר מלמד המון על החיים. הסרט ריגש אותי מאוד, וגרם לי להזיל דמעה פה ושם. הסרט קיבל ציון גבוה במיוחד באתר הסרטים הבינלאומי ''IMDB'', כאשר ציונו היווה ציון של 8.1, ציון גבוה במיוחד בהתחשב לסרט חסר ציפיות כמו זה. בשבוע הראשון של הסרט הוא הרוויח רק כ-$264,800, דבר שמסמל עד כמה הסרט הזה לא היה פופולארי לפני יציאתו לאקרנים, אך רק לאחר מכן הסרט התפרסם והוא הרוויח במשך השבועות סכומים גדולים מאוד. עדיין מתלבטים אם לצפות בסרט הזה? רוצו לראות!

לינק לצפייה ישירה עם תרגום:
http://www.megavideo.com/?d=T7D6XXEC